O tom, že hry majà rády nejen dÄ›ti, ale také dospÄ›lÃ, nenà nejmenÅ¡Ãch pochyb. AvÅ¡ak je potÅ™eba pÅ™iznat, že pro dÄ›ti jsou rozhodnÄ› užiteÄné. Nejenže jim pomáhajà ve vývoji, ale také je uÄà dovednostem, které budou potÅ™ebovat v dospÄ›lém životÄ›. Je vÅ¡ak otázkou, zda to platà i pro dospÄ›lé. SkuteÄnÄ› i jim mohou nÄ›co dát?
Â
Pravdou totiž je, že hry hrajeme pÅ™edevÅ¡Ãm proto, abychom se odpoutali od reality vÅ¡ednÃho dne, a pÅ™ÃliÅ¡ nepÅ™emýšlÃme nad tÃm, zda nám pÅ™itom prospÃvajà Äi Å¡kodÃ. A to opÄ›t neplatà jen o dÄ›tech, ale také o dospÄ›lých.
Â
Â
PÅ™i bližšÃm pohledu vÅ¡ak zjistÃme, že i dospÄ›là se dÃky nim mohou nauÄit novým vÄ›cem a dovednostem, i když zde fungujà ponÄ›kud jinak, než je tomu právÄ› u dÄ›tÃ.
Â
NapÅ™Ãklad pÅ™i hranà šachů se tÅ™Ãbà strategické myÅ¡lenà a schopnost analyzovat situaci – a to se nám rozhodnÄ› může hodit i v běžném životÄ›. SnadnÄ›ji si tak dovedeme napÅ™Ãklad zorganizovat den nebo z daných možnostà vybrat tu nejlepÅ¡Ã
Â
DÃky tomu pak také můžeme dÄ›lat rozhodnutÃ, která nám prospÄ›jà z dlouhodobého hlediska, namÃsto abychom se soustÅ™edili na to krátkodobé, jak je tomu u vÄ›tÅ¡iny lidà obvyklé. Dlouhodobý prospÄ›ch je totiž vÄ›tÅ¡inou podstatnÄ› výhodnÄ›jÅ¡Ã než krátkodobé potěšenÃ.
Â
Â
HranÃm her se svými dÄ›tmi Äi jinými Äleny rodiny pak utužujeme vztahy, které mezi sebou máme. Jedná se obvykle o pozitivnà zkuÅ¡enost pro vÅ¡echny zúÄastnÄ›né, na kterou se obvykle vzpomÃná jeÅ¡tÄ› dlouho poté.
Â
V neposlednà řadÄ› je vhodné také zmÃnit to, že mnohé hry nám zlepÅ¡ujà také znalost angliÄtiny, neboÅ¥ jsou pouze v tomto jazyce. A vÅ¡ichni vÃme, že angliÄtina je dnes tÃm nejdůležitÄ›jÅ¡Ãm cizÃm jazykem. Jeho znalost pak požadujà i mnozà zamÄ›stnavatelé. Nenà tedy rozhodnÄ› na Å¡kodu si ji procviÄit, kdykoliv je to možné. A pokud je to zábavnou formou, tÃm lépe.
Â
Je tedy jasné, že hry majà pozitivnà úÄinek i na dospÄ›lé. NemÄ›li bychom se jim tedy vyhýbat. Naopak, jsou pro nás velmi důležité a jako takové bychom je mÄ›li brát.